Loading...
 Start Page

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΗΣ ΠΑΤΡΑΣ            

Μέλος της International Federation for Choral Music (I.F.C.M.) και της European Choral Association- Europa Cantant

Τάξη Σύγχρονης Κιθάρας  (ακουστικής / ηλεκτρικής)
Κλίκ για μεγέθυνση
Παρασκευή 04 Σεπ 2015

Διδάσκει: ΒΑΣΙΛΗΣ ΤΖΙΑΤΖΙΑΣ

 

 

Το Πνεύμα (και η Τεχνική) των μαθημάτων

 

   Αν συνοψίζαμε το πνεύμα του μαθήματος της σύγχρονης κιθάρας σε μια φράση, αυτή θα ήταν: δεν έχει σημασία το “Τι” αλλά το “Πώς”. Το “Πώς” παίζεται το κάθε “Τι” θεωρούμε ότι είναι ο βασικός, κοινός μας στόχος.

  Ως “Τι” ορίζουμε τα διάφορα σύγχρονα στιλ μουσικής, στα οποία η κιθάρα έχει ενεργό ρόλο και συχνά πρωταγωνιστεί, έχοντας αναπτύξει ειδικές τεχνικές που πλέον τα χαρακτηρίζουν, όπως στη μουσική Country ή το Heavy Metal.

  Με το “Πώς” εννοούμε εκείνον τον κοινό τόπο, όπου όλα τα στιλ ξεκινούν ή/και συναντιούνται. Δηλ. τα τρία κοινά και θεμελιώδη σε κάθε μουσικό είδος ή εποχή στοιχεία: α) τις νότες, β) την ταστιέρα της κιθάρας και τις διάφορες τεχνικές της και φυσικά γ) το πώς τα α & β συνδυάζονται.

  Έτσι, το αρχικό μας μέλημα, είναι η γνώση των μουσικών κανόνων που ισχύουν παντού (αφού όλα δεν είναι παρά: Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si) και η ανάπτυξη της βασικής τεχνικής του οργάνου,  απαραίτητης πάντα. Έχοντας αυτή τη βάση, ο μαθητής έχει την δυνατότητα να επιλέξει το μουσικό ιδίωμα (στιλ) που τον ενδιαφέρει να εμβαθύνει, χωρίς όμως να περιορίζεται τεχνικά σ’ αυτό και να αποκλείει άλλα. Με δυο λόγια, δεν περιοριζόμαστε από το “Τι” αλλά φιλοδοξούμε (μπορούμε) να βοηθήσουμε στο “Πώς”.

 

 

Αυτοσχεδιασμός και Αρμονία της Jazz

 

   Ο αυτοσχεδιασμός, ως παραγωγή πρωτότυπων μουσικών ιδεών  ή φράσεων σε πραγματικό χρόνο - τόσο εντός, όσο και εκτός φόρμας - είναι κατά τεκμήριο μια συναρπαστική στιγμή δημιουργίας για κάθε μουσικό και  συνέβαλε καθοριστικά στη διαμόρφωση του ρόλου της κιθάρας στη σύγχρονη εποχή (Blues, Rock, Jazz κ.α.) Ο αυτοσχεδιαστής χρησιμοποιεί τα ίδια γνωστικά εργαλεία με το συνθέτη, προκειμένου να εξερευνήσει μελωδικά τις δυνατότητες της φόρμας του και να διευρύνει τα τεχνικά και τα εκφραστικά του μέσα. Ο αυτοσχεδιασμός είναι παρόν σε όλα σχεδόν τα σύγχρονα είδη, ενώ στην περίπτωση της Τζαζ έχει φτάσει σε  κορυφαία επίπεδα και αποτελεί βασικό δομικό της στοιχείο.

   Κοινή πρακτική όλων των σημαντικών μουσικών σχολών, απ΄τις οποίες προέρχονται μουσικοί που διαπρέπουν σε όλα τα  σύγχρονα είδη, είναι η μελέτη της σύγχρονης Αρμονίας (Jazz Harmony). Η σπουδή της είναι απαραίτητη για την ανάλυση και ερμηνεία της μουσικής της σύγχρονης εποχής και του αυτοσχεδιασμού, ενώ είναι απολύτως αναγκαία για την κατανόηση και την εξάσκηση μέσα από την παρακαταθήκη των Jazz Standards. Αυτά προτείνονται επειδή εκεί συναντάμε σε “συμπυκνωμένη μορφή” το υλικό που χρησιμοποιούμε στη μελέτη μας, σε θεωρητικό και τεχνικό  επίπεδο,  τόσο για την σωστή απόδοση όλων των σύγχρονων στιλ, όσο και γιατί αποτελούν την πιο διαδεδομένη επιλογή ρεπερτορίου και κοινό τόπο συνάντησης κι επικοινωνίας, στα Jam Sessions των σύγχρονων μουσικών.

 

 

 

Πρόγραμμα Σπουδών

 

   Η ύλη των μαθημάτων έχει χωριστεί σε τρεις κύκλους. Κάθε κύκλος έχει δυο επίπεδα. Η χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης του κάθε Kύκλου εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την πρόοδο του μαθητή. Ενδεικτικά και με μέση απόδοση προόδου, υπολογίστε για αρχάριο μαθητή: 2 χρόνια για τον Α’ κύκλο και από 1 χρόνο για τους κύκλους Β’ και Γ’. Οι μαθητές εξετάζονται στο τέλος κάθε επιπέδου προκειμένου να συνεχίσουν στο επόμενο, ενώ με την ολοκλήρωση του Γ’ κύκλου τους δίδεται τίτλος σπουδών.

Συνοπτικά, οι κύκλοι περιλαμβάνουν τα παρακάτω:

 

Α’ Κύκλος

Στον 1ο Κύκλο, χτίζονται οι βάσεις της τεχνικής των νέων κιθαριστών και της κατανόησης των βασικών αρχών της μουσικής και του οργάνου, μέσα από μια όσο το δυνατόν πιο σφαιρική προσέγγιση:

Βασικές κλίμακες, Μελωδικές σπουδές, Ανάγνωση παρτιτούρας, Συνοδεία, Ασκήσεις ανάπτυξης τεχνικής και στα δυο χέρια στις πρώτες θέσεις, διασκευές κομματιών Pop, Rock και Basic Blues.

Θεωρία της Μουσικής και Jazz Harmony Ι

 

B’ Κύκλος

Στο μέσο επίπεδο προχωράμε σε βάθος στη μελέτη της μελωδικής ανάπτυξης, ενώ πλέον κλίμακες, συγχορδίες και αρπέτζιος καλύπτουν όλες τις θέσεις στην ταστιέρα: Major & Minor κλίμακες, Πεντατονικές, αρπέτζιος, Αυτοσχεδιασμός, Chord solos, Rock, Blues & Jazz Standards.

Jazz Harmony ΙΙ

 

Γ’ Κύκλος

Συνέχιση και διεύρυνση των τεχνικών του 2ου κύκλου και προηγμένες τεχνικές που σχετίζονται με κλίμακες και τρόπους (modes), arpeggios, rhythm guitar, chord/scale relationships, chord construction & voicings, προτάσεις για σύγχρονο ήχο και παίξιμο.

Bird Blues, Rhythm Chances, Modal, Advanced Jazz Tunes.

Jazz Harmony ΙΙΙ

 

Συνοπτικά

   Το μάθημα της κιθάρας είναι ατομικό και ορίζεται σε 40’ λεπτά την εβδομάδα. Τα θεωρητικά μαθήματα όπως η Αρμονία της Jazz και η σύγχρονη ρυθμολογία, διδάσκονται σε ομαδικά μαθήματα. Η συμμετοχή σ’ αυτά, όπως και στα μουσικά εργαστήρια κρίνεται σημαντική ως απαραίτητη.

   Ένα πιο “χαλαρό” πρόγραμμα, για σπουδαστές που επιθυμούν μια απλή σχέση με το αντικείμενο όπως π.χ. την εκμάθηση των βασικών συγχορδιών και τεχνικών για τη συνοδεία τραγουδιών είναι φυσικά εφικτή και οργανώνεται μετά από συνεννόηση με τον καθηγητή.

 

 

Κορίνθου 280, Πάτρα, 26221  //  Τηλ.: 2610 279679, 2610 222248  //  Email: choir@polyphonikipatras.gr

SOCIAL MEDIA:       

Sitemap / Login

© Copyright 2013 - 2024 Πολυφωνική Χορωδία Πάτρας